سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آب دهان

بهتر است بدانید که زنبق یا سوسن آسمانگون، به یونانی آیریس، نام یک سرده با 300–250 گونه است. اغلب در خاک‌های خنثی یا قلیایی و سبک و قابل نفوذ رشد می نماید. در واقع گل آذین زنبق اغلب گرزن یک سویه یا سنبله و یا خوشه‌ای است. برگ‌ها غالبا منتهی به غلاف می‌باشد. تکثیر زنبق اغلب با استفاده از ریزوم صورت می‌ پذیرد.سوسن آسمانگون، به یونانی آیریس، نام یک سرده با 300–250 گونه است. معمولاً در خاک‌های خنثی یا قلیایی و سبک و قابل نفوذ رشد می نماید. گل آذین زنبق معمولاً گرزن یک سویه یا سنبله و یا خوشه‌ای است. برگ‌ها معمولاً منتهی به غلاف می‌باشد. تکثیر زنبق معمولاً با استفاده از ریزوم صورت می‌گیرد.در اساطیر زرتشتی این گل ویژه امشاسپند اَمُرتات (امرداد) است. یونانیان باستان، زنبق را در کنار مزار مردگان می‌کاشتند و نقش‌هایی از آن را روی سنگ قبر تازه گذشتگان خود ترسیم می‌کردند. پادشاهان یونانی با اشکالی از گل‌های زیبای زنبق تاج خود را زینت بخشیده و شاخه‌های بریده آن را به یکدیگر هدیه می‌دادند.

خواص و فواید گل زنبق

بدنیست بدانید که در اساطیر زرتشتی این گل ویژه امشاسپند اَمُرتات (امرداد) است. در واقع یونانیان باستان، زنبق را در کنار مزار مردگان می‌کاشتند و نقش‌هایی از آن را روی سنگ قبر تازه گذشتگان خود ترسیم می‌کردند. لازم به ذکر است که پادشاهان یونانی با اشکالی از گل‌های زیبای زنبق تاج خود را زینت بخشیده و شاخه‌های بریده آن را به یکدیگر اهدا می کردند.

خواص و فواید گل زنبق
بهتر است بدانید که زنبق گیاهی است چند ساله و دارای ساقه راست به ارتفاع 30 تا 70 سانتی متر که معمولا به علت گل های زیبایی که دارد، در باغچه ها کاشته می شود و از طریق ریزوم خزنده و ضخیم خود نیز که به رنگ سفید و بوی بنفشه دارد، تکثیر پیدا می کند. گل های درشت، سفید رنگ، معطر با وضع منفرد یا دوتایی در انتهای ساقه قرار دارد.

خواص و فواید گل زنبق

خواص دارویی: د رواقع ریزوم تازه زنبق به مقدار کم اثر مدر، خلط آور و دفع کرم پیدا می کند. البته مقادیر زیاد آن مسهل قوی و قی آور است، به طوری که موجبات تحریک دستگاه هضم، و دردهای شدید روده می گردد. البته گرد ریزوم زنبق به طور محسوس اثر درمانی کمتری ظاهر می کند، معهذا از آن نیز در رفع آسم، سیاه سرفه، نزله مزمن ریه و غیره نتایج خوبی به دست آمده است و مفید بوده است.

تعبیر خواب ماهی

تعبیرخواب ماهی

تعبیر خواب ماهی

تعبیرخواب ماهی

ماهی در خواب دیدن

تعبیر خواب ماهی مرده

تعبیر خواب ماهی مرده

تعبیر خواب ماهی سیاه

تعبیر خواب ماهی سیاه

تعبیر خواب ماهی سرخ شده

تعبیر خواب ماهی سرخ شده

تعبیر خواب ماهی پخته

تعبیر خواب ماهی پخته

تعبیر خواب ماهیگیری با قلاب

تعبیر خواب ماهیگیری با قلاب

تعبیر خواب ماهی گیری

تعبیر خواب ماهی گیری

تعبیر خواب ماهی قرمز مرده

 

خواص و فواید گل زنبق

البته باید گفت که گرد خشک ریزوم آن نیز عطرآور است و ترشحات را افزایش می دهد.گفتنی است که  ضماد گرم برگ های تازه زنبق نیز جهت رفع تومورها و خستگی ها مؤثر و نافع است .محل رویش این گیاه در نواحی شمال ایران، گرگان، قزوین، کرمان و لرستان می باشد.